loading...
لوازم تصویری نایاب
مانی بازدید : 17 پنجشنبه 16 آبان 1398 نظرات (0)

، می توانید گزارشی تهیه کنید که تمام نتایج خود را برای ردیابی رنگ و ردیابی مقیاس خاکستری نشان می دهد. کلیک بر روی نمودارهای جداگانه در هر صفحه ، مقاله راهنما را ارائه می دهد که نمودار را توضیح می دهد و آنچه را که شما نشان می دهد ، است.

اگرچه من از نسخه حرفه ای CalMAN برای بررسی نمایشگرهای تصویری  استفاده می کنم ، اما این نرم افزار را با مجوز Home آزمایش کردم تا عملکرد آن را برای خودتان ارزیابی کنم. من برای اندازه گیری یک تلویزیون پلاسما Pioneer PRO-111FD و یک پروژکتور پاناسونیک AE2000U از X-Rite EyeOne Display 2 متر استفاده کردم. نمایش 2 یک محرک سه محرک است. این یک ابزار همه کاره مناسب است که در همه نوع نمایشگر کار می کند. این ابزار به اندازه ابزارهای گران قیمت مانند EyeOne Pro دقیق نیست ، اما به عنوان بخشی از یک بسته 299 دلار ، عملکرد بسیار خوبی دارد. برای اندازه گیری یک پلاسما یا هر تلویزیون با دید مستقیم ، شما به سادگی کنتور را با فنجان های مکش یکپارچه به مرکز صفحه وصل می کنید. بسیار سبک است و دارای وزنی ضد وزن است که در صورت شل شدن آن می توانید پشت صفحه خود را آویزان کنید. یک کابل آن را به درگاه USB لپ تاپ شما متصل می کند.

پس از راه اندازی CalMAN ، صفحه های مقدماتی به طور خودکار متر متصل را پیدا می کنند و به شما امکان می دهند منبع الگوی خود را انتخاب کنید. پس از اتمام این کار ، لیستی از ورودی های تلویزیون خود را انتخاب کرده و کنتور را با یک اندازه گیری تاریک تنظیم کنید. این بسیار مهم است زیرا در دقت قرائت هایی که می کنید تأثیر می گذارد. شما باید سنسورهای اندازه گیری را کاملاً بپوشانید. من از یک تکه پارچه ضخیم استفاده می کنم تا هیچ نور وارد نشود. با استفاده از کنتورهایی مانند Display 2 برای حفظ صحت ، باید هر 15 دقیقه یک بار اندازه گیری تیره را دوباره انجام دهید. کالمن متفکرانه شامل یک تایمر روی صفحه برای یادآوری شماست. هنگامی که در صفحه کالیبراسیون هستید می توانید متر را در هر زمان با فشار دادن F4 مجدداً تنظیم کنید.

پس از تنظیم میزان روشنایی و کنتراست ، صفحه ای به شما ارائه می شود که به شما امکان می دهد دمای رنگ تلویزیون های خود را از پیش تعیین شده های مختلف اندازه بگیرید (عکس اول صفحه نمایش داده شده در زیر). کمک برای این صفحه نمایش در سمت راست است. در اینجا می توانید از سیستم چند زبانه استفاده کنید. کالمن به شما امکان ایجاد چندین صفحه را می دهد تا بتوانید اندازه گیری ها را به راحتی مقایسه کنید. به عنوان مثال ، می توانید برای هر رنگ از پیش تنظیم شده دما در تلویزیون خود یک برگه ایجاد کنید و سپس آنها را اندازه گیری کنید. با نگاهی به داده های مربوط به همه ایستگاه های از پیش تنظیم شده ، می توانید مشخص کنید که کدام یک به D65 یا 6500k نزدیکترین است. این بهترین نقطه شروع برای کالیبراسیون مقیاس خاکستری است.

کالمن
 

در مرحله بعدی ، کالیبراسیون واقعی مقیاس صوتی خاکستری است. این صفحه شامل یک برگه و نمودار تراز رنگی است. استفاده از آن بسیار آسان و شهودی است. شما به طور متناوب الگوهای پنجره 30٪ و 80٪ را نمایش می دهید و کنترل های RGB High و Low را تنظیم می کنید تا اندازه گیری هر دو الگو صحیح باشد. این نرم افزار می تواند خوانش مداوم داشته باشد ، بنابراین می توانید تنظیمات را در زمان واقعی انجام دهید. هدف این است که یک نقطه در مرکز bullseye داشته باشیم. نمودار تراز رنگ نشان می دهد که با تنظیمات خود ، کدام رنگ ها خیلی زیاد یا خیلی پایین هستند. در حالی که دستیابی به یک نمودار کامل نادر است ، اما CalMAN امکان به حداکثر رساندن پتانسیل صفحه نمایش خاص شما را آسان می کند.

کالمن
 

مرحله بعدی تنظیم رمزگشای رنگ (کنترل رنگ و رنگ) است. کالمن رویکرد جدیدی در این باره قایل است. هنگام خرید دیسک های کالیبراسیون مانند Avia یا Digital Video Essentials ، روش تنظیم رمزگشایی آنها شامل استفاده از فیلترهای رنگی و الگوی رنگی تقسیم شده است. من می توانم از تجربه خودم برای شما تعریف کنم که این تقریباً هرگز عملی نیست. تنها روشی که روش فیلتر می تواند دقیق باشد این است که در ابتدای صفحه دقیقاً با فیلترها مطابقت داشته باشید. اگر آنها مطابقت نداشته باشند ، نتیجه صحیحی نخواهید گرفت. تنها راه دیگر برای تنظیم رنگ و رنگ بدون ابزار ، خاموش کردن انتخابی مقدماتی است. بعضی از نمایشگرها مانند LCD و plasmas سامسونگ یا پروژکتور DreamVision که اخیراً مورد بررسی قرار داده ام ، دارای حالت تنها به رنگ آبی است. این کنترل مقدمات قرمز و سبز را خاموش می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 178